Monchichi

För någon vecka sedan när jag var inne på Ica MAXI i Alingsås
såg jag något som jag aldrig trodde att jag skulle få se igen
dom har börjat sälja Monchichis igen!
total nostalgi vart det för mig




Monchichin kom till världen i början av 70-talet
och hade sin storhetstid i sverige första halvan av 80-talet
Men även jag lekte med monchichis när jag var liten

Jag har fortfarande kvar alla mina, dom är fortfarande i mycket bra skick

När jag stod där inne på ica vid leksaks avdelningen tog en välbekant känsla över
en känsla av begär
Jag är helt galen i söta små saker, allt som möjligen går att samla på
jag började smått hyperventilera, mitt hjärta slogg så hårt att det nästan gjorde ont
jag ville gråta
för jag visste att jag inte kunde köpa den
jag var som ett litet barn som bara måste ha
för precis så kändes det
''JAG MÅSTE HA DEN"
det var som om mitt liv hängde på denna söta lilla apa


Söta små saker som helt enkelt är för söta att använda, saker som man kan titta på i timmar
det är min svaghet
det är därför inte konstigt att jag är helt galen i Hello Kitty och alla andra Sanrio karaktärer

Jag samlar praktiskt taget på alla slags små saker
Diddl´s, Hello Kitty, MeToYou nallar, Shelly dockor, klistemärken, bokmärken
brevpapper, block, penner, suddgummin, nyckelringar, väskor, tändare
 ja ALLT!


jag vill inte ens veta hur mycket jag slösat på all skit som jag har
det ända jag vet var att när jag var 15 så räknade jag ut hur mycket alla mina Diddl saker kostat
och det var en bra bit över 10 000 som det låg på

fatta vad jag kunde gjort för alla pengar

SUCK på mig själv ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0