Alingsås

Hellooo everyone!

Just nu sitter jag hemma hos Kim i sollebrunn
om en stund bär det av till Alingsås för nåågra timmar på stan
Älsakr att gå omkring i Alingsås, det är ju bara SÅ hila mysigt :)

Imorgn ska vi eventuellt åka till Arelids kennel som ligget här i sollebrunn
där föder dom upp Austalian Sheperds, super fina hundar :D
Vill ju kanske ha en sådan när jag och Kim flyttat ihop
och när jag såg Arelids kennel på internet visade det sig att Kim kände dom
så nu kan vi åka dit på en fika utan att känna oss dumma
eftersom att det är långt från aktuellt med hund köp för vår del

Det kommer bli riktigt kul, speciellt för Cooper
han måste ju träna på att träffa andra hundar, och så får han leka av sig lite :P

Kommentarer
Postat av: Svea

Vf kollar du inte efter kennlar som har hållt på längre och inte bara haft 2 kullar där den ena kullen inte ens är utvärderad? Aussies är ojämna mentalt så se till att tråffa massor med aussies för att bilda dig en egen uppfattning om rasen o inte bara kolla va de skrivs om dom. Det tar LÅNG tid att hitta den perfekta kominationen, kolla inte bara på föräldrarna utan även längre bak i stammen o hel o halv syskon och eventuellt tidigre kullar. Gå inte bara efter utseendet på en hund och efter kennlar som är nära eller kompisar. Jag själv skulle köpa efter en kennel som har hållt på LÄNGE ( jag menar absolut inte att dom ska vara dåliga, men hellre en som har hållt på länge än ngn som precis har börjat) Du vet väl att en aussie är AKTIV hund o inte nöjer sig med kortisar som cooper? och dom sover absolut inte lika mkt som cooper och dom kostar mer. Tänk innan du köper en aussie, kolla inte bara utseendet.

2011-02-19 @ 00:15:55
URL: http://wbsjollyjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0