lång promenad

Tog med Cooper ut på en extra lång promenad
han är super duktig när han vill
han gick hella yttervägen upp från Willy´s utan det minsta gnäll
Eller han gnällde när jag tog upp honom två gånger
han skulle ABSOLUT gå själv
sedan så snällde han lite när vi gick förbi folk
han blev sur för att dom inte ville hälsa på honom
han är lite knasig ibland

Sedan så försökte jag ha på honom koppel
eftersom att han har fått en dålig vana att springa ifrån mig
MEN  så fort ett koppel åker på så vägrar han att gå
han flyttar sig inte en millimeter frivilligt
försökte släpa honom, men det kan jag ju inte görea resten av livet!?

Funderar på att prova flexikoppel ändå men får se
Som det ser ut nu så är det sista lösningen för att få skrutten att gå...


Kommentarer
Postat av: Svea

Släpa hnm inte utan b'är iväg hnm en bit hemifrån och vill han inte gå ja då får han helt enkelt stå där tills han tar ngt steg, gör han det berömmer du skit mkt, men prata inte med hnm när han står still utan ignonera bara. Släpar du hnm får han en dålig erfarenhet av koppel :)

2011-01-05 @ 18:10:57
URL: http://wbsjollyjumper.blogg.se/
Postat av: Svea

Men han kan väl inte sticka när du har koppel på hnm? Beröm skit mkt vare sig han tar ett steg framåt eller bakåt. Ha med godis eller mat så du kan berömma med de

2011-01-05 @ 18:43:54
URL: http://wbsjollyjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0