Blåstjärnan + FET räkning

På sista tiden har det hänt en SJUKT massa!

Festen i Lördags vaer super kul, massa trevligt folk :)
Fick en massa blommor, ett armband och en flaska vin fick man också!

Dock blev inte söndagen alls som jag planerat
för det första vart jag inte alls bakis och jag hade ABSOLUT INTE tid att ligga i soffan och dagen efter TJOCKA

(upprepning)

På förmiddagen, en stund efter mamma lämnat Cooper, så upptäckte vi att hans mage börjaat svullna upp
Jag fick självklart panik men vi hoppades på att det skulle lägga sig
efter en stund hade det blivit värre så vi ringde till blå stjärnan som rådde oss att åka in direkt
Vi fick runtga honom, det var rikitgt jobbigt då jag var tvungen att hålla fast honom i en massa positioner
man såg verkligen hur obekväm han var...
Sedan fick han en spruta som skulle göra att han spydde

Han spydde upp en jätte stor hög som var nästan lika stor som han själv
och nästan hela högen bestod av KATTMAT

Det var rikitgt läskigt att se honom spy, magen bara pumpades fram och tillbaks
han blev bara mindre och mindre
Cooper som vanligtvis brukar väga knappt ett kg vägde, innan vi fick träffa veterinären, 2,5 kg :O

Efter att han hade spytt var han så otroligt svak att han varken kunde stå eller sitta
hela han liksom bara hängde...

Cooper fick spendera natten på sjukan.
Jag fick hålla tillbaka tårarna under hela besöket
men riktigt svårt blev det när veterinären bar iväg på min lilla skatt
som bara hängde och slängde som en gammal trasa i hennes armar...
Fruktansvärt att behöva se sin lilla bebis i ett sådant tillstånd :(


Jag grät bokstavliga HELA dagen och kvällen
sov rikitgt dåligt och vaknade upp flera gånger för att gång på gång upptäcka att min älskling inte var hos mig
Jag kunde inte ens föreställa mig hur han hade det, helt ensam och rädd...

Dagen efter fick jag åka och hämta hem honom
han "lilla" förätning av kattmat tärde en del på resten av hans organ som kommit i kläm
så nu går Cooper på en veckas diet bestående av KOKT RIS SAMT KOKT FISK
Han får endast en matsked åt gången fast fera gånger om dagen

Det känns otroligt skönt att se honom frisk och glad igen :)


Dock har man väl en aning ångest för de tusenlappar som man fick punga ut..
Fick låna en del av pappa så nu har jag 2000 kr extra i skulder... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0